Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Ahoj, pane Ábelovský, po čase vás zase zdravím. Ale k věci. Jak by se Eric Blair koukal na současnost? A jak by se na ni díval jako George Orwell? Nedávno jsem četl komentář, tuším, od Václava Klause mladšího, v kterém zkonstruoval fiktivní reakci TGM na současnost, co by asi podle něj vyslovil. Přesně to jsou otázky, které si lidé poměrně často kladou (můžete si místo Blaira dosadit jakoukoli významnou osobnost, která ovlivnila svět), ačkoli na ně nemůže existovat uspokojivá odpověď. Říkám si, proč to lidé dělají? Možná právě proto, že odpověď není, tak si dotyčný může vymyslet, co chce. ;-)

Mám pár otázek. Myslíte, co by řekl Orwell třeba v roce 1949, v prvních letech studené války, když psal v ústraní od světa v domku knihu "1984"? Nebo 113letý Orwell, který by prožil všechny ty následující roky? Nebo Orwell, který by se znovu probudil k životu a reflektoval by současnost bez vědomí souvislosti dějů, co mezi tím proběhly? Kdyby to byl Orwell, co by se normálně dožil 113 let (asi tak jste to mínil, nebo ne?), neříkal by asi už nic, nebo kdyby říkal, tak by o to málokdo stál. ;-)

Jinak díky za připomenutí tohoto muže.:-)

1 0
možnosti
Foto

Zdravím ... ahoj, pane Jaroslave - Kvapile ... snad mohu navrhnout, abychom si tedy říkali křestními jmeny, i při tom vykání ...ahoj pane Kvapile mně trochu tahá za uši ;-)?Udělám si ještě jednu kávu a odpovím o trochu důkladněji ... musím si to promyslet ... s Vámi není jednoduché diskutovat;-)

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám všem - Magdo, Jaro, Zuzko a samozřejmě i Tobě Josefe - za palčáka, i když vím, že od Tebe je to spíš palečnice;-)R^ - a omluvám se, mám připojení jen dopoledne, a to ještě jen někdy:-/ ... tak to jdu nějak zužitkovat:-) Díky!

0 0
možnosti
JR
Foto

Děkuji, a pěkný víkend přeji.R^

0 0
možnosti
Foto

Nedosahuji sice filozofických výšin ani autora a ani předřečníka, ale přesto dávám karmu.

Jinak, na Orwellovi je kouzelné to, že každý si z jeho knih vyzobe přesně to, co se mu hodí do krámu.

0 0
možnosti
Foto

... myslím, že to lze aplikovat téměř vždy a na vše ... lidé jsme různí, však víte, Hermánku, že ... :-/ nechápu, o co se neustále snažíte, já vás nemám rád a karma od vás, mne nikterak nepotěší Rv ... já k vám taky nelezu, a na pivo bych s nikým podobným nikdy nešel ... chápete to? Už jste se alespoň omluvil lidem, kterým jste tak ublížil? Ne? Tak mi sem prosím laskavě nelezte.

0 0
možnosti
JH

Vás čtu rád. Tady jste se tgrochu zamotal do nástrah filozofie. Spíše bych zdůraznil, že Orwell byl puncovaný levičák a duch velmi nespoutaný.!!

1 0
možnosti
Foto

Pane Hejno, vím (tedy, že jsem se zamotal):-) a asi to hnedle ani nerozmotám, a nejen v tomto případě ...a jinak tedy nápodobně, taky si Vás rád přečtu. Je zvláštní, viz wikipedia a také jak i Vy sám zmiňujete, jak "spisovatel George Orwell se holedbal svým ateismem, zatímco "prý" člověk Eric Blair si uchoval hluboce zakořeněnou zbožnost“ (mám pocit, že tomu trochu rozumím, taky mám mnohdy velmi rozporuplné pocity) ... cituji ... právě o tom přemýšlím, poslechl jsem si (nemaje knihu po ruce) zase kousek z audionahrávky - 1984, abych si ji připomněl ... a samozřejmě přemýšlím o všech těch souvislostech, a nejen s dneškem, o všech těch rozporech, nevím, nedá mi to a taky netvrdím, že něco vím ... a opravdu by mne zajímalo, jak by asi to co se děje reflektoval ... možná i proto jsem tento článek napsal, možná proto jsem si vzpomenul ... pěkný víkend přejiR^

0 0
možnosti
JH

Pane Ábelovský, jako vždy si Vás velice rád přečtu. Jste tady tak trochu jako zjevení..KarmaR^

1 0
možnosti
Foto

Pane Hiřmane, co na to říct ... děkuji Vám. Je to trochu ješitnost, ale opravdu to potěší. Děkuju! R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS