Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Proti humanismu je těžké se vymezovat, protože je člověk okamžitě označen za prasátko ženského rodu bez srdce.

Vezmu-li tuto problematiku realisticky, v přijímání uprchlíků nám brání hlavně dvě věci

1) Možnost asimilace. Když se podíváme na velice úspěšný americký melting pot, je na první pohled celkem jasné, proč funguje. Přichází tam lidé z různých etnik, většinou se rozprsknou do různých států a netvoří uzavřené skupiny. Tím pádem velice rychle přijmou americkou kulturu a zapadnou. Jsou samozřejmě vyjímky, ale ty vyjímky jsou tam nejproblematičtější

2) Nekompaktibilnost Islámu - Islám je nejen náboženství, ale i stanovuje kulturu a zvyky dané společnosti. Zatímco v US jsou muslimové často relativně rozptýlení a mohou povolit ve zvycích, při hromadné migraci berou zvyky a kulturu předchozí země a prakticky to nemohou změnit. Třeba Číňané či Vietnamci mají své náboženství, ale nemají problém přijmout kulturu dané země, protože není v ničem v rozporu s jejich vírou.

Z toho vyplývá jednoduchá věc. Když řekneme A, musíme říci B. Ano, muslimové nejsou velcí satani. Muslimové s námi mohou žít bez problémů, jako s námi(v západní Evropě) žili od druhé světové. A teď to B. Jejich příliv nesmí překročit asimilační kapacity dané země, jinak začnou vytvářet uzavřené komunity a příliš velké množství z nich nepřijme kulturu dané země a z toho vyplynou všechny možné problémy. A to nemluvím o terorismu, který spíše vyplývá z problémů na Blízkém východě.

2 0
možnosti
Foto

Děkuji za názor, nemám s tím problém, s většinou mohu souhlasit. Mějte se dobře.

0 0
možnosti
ZZ

zdravím vás autore, pokud vlastníte Bibli kralickou, mohl by jste mi sdělit, který den je v ní označen v desateru, jako den, kdy Bůh po své práci odpočíval? Děkuji

0 0
možnosti
Foto

Tak v knize Genesis, je psáno: Kapitola 2. Posvěcení dne sedmého.

"A tak dokonána jsou nebesa a země, i všecko vojsko jejich. 2. A dokonal Bůh dne sedmého dílo své, kteréž dělal; a odpočinul v den sedmý ode všeho díla svého, kteréž byl dělal."

Jak je to v desateru, se musím podívat (tuším je to stejné a světí se sabat? - ovšem dejte mi k tomu trochu času, mám nyní jiné povinosti. A jen dodám, že Židé a také pravoslavnní, mají a ctí jako sedmý den sobotu - sabat/sabado - v řečtině např. od prvního dne - což je neděle - a sami uvidíte je to takto - kiriaky, defthera, trity, tetarty, pempty, peraskevi, sabado - z jidiš nevím .o)

0 0
možnosti
JR

J75a15n 72R46á67ž

26. 12. 2016 13:54

Stejně jako Němci, kteří slovy Merkelové nemohou nést kolektivní vinu za zvěrstva ve druhé světové, ale kolektivní odpovědnost nést musí.

Kolektivní vinu za zvěrstva svých bratří ve víře všichni muslimové nést nemohou, ale kolektivní odpovědnost ano. Zbavit se jí mohou jen a pouze tak, že budou hromadně proti těm zvěrstvům vystupovat a ve všech metropolích Evropy bude slyšet jejich silný protest. Na to, jak se o těch, kdo jsou v Evropě tvrdí, že s tím, co se děje v IS nesouhlasí a teroristy odsuzují, zatím těch demonstrací na počet muslimů v Evropě,moc není! Ani jejich hromadné protesty ani po teroristických činech konaných jejich souvěrci ve jménu jejich víry, se nijak neozývají. A přitom se evropští muslimové nemohou nijak vymlouvat že by jim za účast na těchto demonstracích hrozily perzekuce stejné, jako hrozily za protesty antikomunistům po únoru u nás nebo antifašistům v Německu.

Upozorňuji,že na nějaké řeči o tom, že to příliš zjednodušuji, reagovat nebudu! Podle mne jsou irelevantní.

1 0
možnosti
Foto

Souhlasím, že by mělo být víc slyšet odsuzování z úst ostatních muslimů; ne že by ne nebylo slyšet vůbec. V tomto máte bezesporu pravdu. Ovšem jistě jste také zaznamenal i reakce a ohlasy, které to má - i na nich lze pozorovat mnohé, a poměrně často i to, o čem zde píši.

2 0
možnosti
JH

J38i46ř70í 31H26r26b35e77k

26. 12. 2016 11:38

Myslím si pane Ábelovský, že jste empatický člověk, jehož pozornost se zaměřila na pomoc bližnímu bez ohledu na jeho ideologii či barvu kůže. Napadá mě přitom podobenství o milosrdném Samaritánovi, kterým se Kristus pokoušel ukázat, kdo všechno je náš bližní. Většina rozumných kritiků Vašich prezentovaných postojů (mezi které se také počítám) se s Vámi ale nerozchází v tom, jestli pomáhat - spíš jde o tu formu, která pokud je špatná, tak se může ve zlé obrátit vůči pomáhajícímu i pomáhanému. Ten Samaritán poskytl potřebnému to co nezbytně potřeboval (ošetřil rány, zajistil ubytování na dobu nezbytně nutnou k uzdravení) ... není tam nic o tom, že by ho přijal do rodiny, začal upravovat své náboženské a kulturní zvyklost podle těch jehoi...

Když říkáte, že je potřeba oddělit „islám od muslimů“ připadá mi to stejně naivní, jako by mi malé dítě říkalo, že by chtělo pomoci všem zvířátkům v lese (kde jim musí být zima a pořád je chce něco sežrat) - že by si je vzalo rádo do svého pokojíčka, který se jim pokusí přizpůsobit... Všem zvířátkům lze v případě extrémních podmínek pomoci krmelcem v jejich lese; když je některé raněné musí po uzdravení zpět do svého prostředí.... Tak jako je ideálem zvířete žít v lese, domnívám se, že je ideálem muslima žít v islámském státě a mít „les“ v pokojíčku může být podobně frustrující, jako mít islámský nesekulární stát v Evropě.

Proč existují nekompatibilní prostředí, jejichž smíchání způsobuje výbušnost, jestli a za jakých podmínek by šla sjednotit - již asi přesahuje naše momentální téma...

3 0
možnosti
Foto

Začnu od konce, vím že existují neslučitelné látky, které mícháním mohou způsobit výbuch, destrukci či vytvořit výbušnou a nestabilní látku, jen nevím, dá-li se to takto jednoduše napasovat i na lidi, přeci jen, to nejsou pouhé částice.

Nejsem tak naivní, že chci aby si lidé brali někoho domů, a ani já si nechci brát někoho domů, jde o to, pomoci v rámci rozumných možností a neodmítat apriory pomoc.

A jde mi především o to, aby lidé nenaslouchali těm, co celou situaci jen využívají k vlastnímu prospěchu či ukojení svých mnohdy jen nenávistných postojů, a to i přesto, že se to jich osobně, nedotýká - nevěřím, že hystericky vyvádějí proto, že někde umírají lidé - jsou hysteričtí a nenávistní proto, že jsou plní frustrací, nespokojenosti, strachu a tedy logicky reagují tak, jak mnohdy reagují - a netýká se to těch, co se mnou zde slušně diskutují, týká se to těch, c šíří nenávist a reagují tak, jako tady níže třeba Adam Poche. A takových je tu na můj vkus příliš mnoho - a nedají pokoj ani o Vánocích.

Odděli islám od muslimů, míněno ve svém vnímání - brat každého nejdříve jako člověka - s 2kg mozku, vlastnostmi ne nepodobnými těm našim, s nějakou vůlí, citem a pod. a snad až potom posuzovat i to, že jsou muslimy.

Promiňte, nejsem infantilní - nesnižujte se na podobnou úroveň, můžete-li. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Dávám karmu. Celý blog se mi líbil a nemám co dodat. Snad jen to, že by neškodilo zamyšlení, co a jakým způsobem vyvolalo a působilo na eskalaci problémů a vyústilo v obrovskou migraci.

3 0
možnosti
Foto

Vidím, že budu muset napsat jasnou formulaci toho, jak vnímám islám a co se zamýšlení nad tím co zmiňujte, už dost dlouho nedělám nic jiného, tedy píši-li o tomto problému. Mějte pěkné dny, dík za nákuk i za názor. :-)R^

0 0
možnosti
AP

A90d48a74m 20P37o41c81h88e

26. 12. 2016 9:20

Takže "zaslepenci a hysteričtí křiklouni", co se opovažují s vámi nesouhlasit. A "uprchlíci především z válečných oblastí" - odkud odjinud, sakra? Že naprostá většina z nich ani neví, že nějaká válka probíhá, asi autor, vynálezce pojmu "ekonomický uprchlík", netuší. Ale jinak díky za pravidelnou dávku jedu a nenávisti.

3 1
možnosti
Foto

Měl bych vás smazat, vy jste stejný fanatik, jako ti islámští fundamentalisté - jen tady neustále otravujete a prudíte. RvRvRv

0 1
možnosti
Foto

Píšete výborně, pane Abelovský, dávám Vám svatoštěpánskou karmu :-)

2 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám pane Tomáši, mějte pěkné dny;-)R^ ... jinak tedy, nevím, snažím se, a mrzí mne, že to někdy vyvolává takové reakce, jaké to vyvolává, ale s tím asi mc nenadělá, myslím si :-)

1 0
možnosti
BK

Hezký článek,proto dávám KARMU...

2 0
možnosti
MP

Je úsměvné, že jste si na podporu svého názoru na islám vybral zrovna ten film Ranhojič. Tak ho sledujte dobře a pak se zajímejte o související historii, filmy poněkud zjednodušují.

Avicenna působil v Persii v době, kdy již převládl islám. Persie se nebránila vlivu islámu, ale arabizaci. Protože zde byly ještě patrné zbytky předislámských kultur, vykvetla tam věda a kultura vskutku pozoruhodně. Jenže časem podlehla náporu mongolských, turkických a arabských dobyvatelů, kteří byli nositeli mnohem primitivnější islámské kultury a bylo po vědě. Avicenna znal díla antických filosofů a vědců a čerpal z nich. Vlastně Evropě zachoval a obohacené vrátil to, co od ní získal. Od těch ortodoxních arabských primitivů, kteří pocházeli z blízkého okruhu Prorokova, nevzešlo nic dobrého. Takže pozor, tím se jen potvrzují oprávněné obavy z šíření islámu z toho saudskoarabského epicentra.

Neboli, nic nevyvracíte, pane Abelovský, jen potvrzujete. Evropa se ze svého tmářství dostala, ale Persie bohužel nikoliv. Proč asi? Kdyby Blízko- a Středněvýchodní kultury bývaly měly možnost udržet aspoň původní část židovsko-křesťanské složky, tak by bývaly byly dnes jinde a jako kolébka kultury, ze které vzešly kultury středoevropské, by si to nepochybně zasloužily. IslámRv.

5 1
možnosti
Foto

... víte, popravdě mne nebaví stále dokola opakovat to samé, neobhajuji islám, obhajuji lidskou podstatu člověka - všech lidí, bez ohledu na to, jaké náboženství vyznávají - mezi muslimy je spousta inteligentních a slušných lidí - lidí, kteří jsou ohrožováni fanatiky, sektáři, částí muslimů - prchají nejen před válkou. proč je tak těžké pochopit, oč mi jde? Házíte všechny lidi do jednoho pytle, vrahy se slušnými, teroristy s učenci, atd.

5 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS