Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LEI tam byl,žádné LEU !:-)

0 0
možnosti

Lei, je česky. Rumunsky, je Leu. A znamená to lev.:-)

1 0
možnosti

Zdravím, Karle.:-)R^

Rumunsko jsem kdysi projel stopem, křížemkráž. Čili, vím o čem píšeš.

Největší korupce z celého tábora míru. A zlodějna. Jediné co mě pozitivně překvapilo,

že byly k dostání knihy, které byly u nás na indexu. (1977) Bukurešť má určité kouzlo.

Když jsem neměl ruce v kapsách, měl jsem tam hned cizí. Měj se.:-)

3 0
možnosti
Foto

Zdravím Josefe - no, tak to muselo bejt úžasný R^ - co se korupce týká, při každým průjezdu do Řecka (když se v Jugošce válčilo), mě to stálo karton piv, co 100km stáli a vždycky si něco našli - možná ještě někdy zavzpomínám, jednou to bylo docela vtipný, to když jsem si chtěl zkrátit cestu a vzal jsem to trajektem přes Dunaj - to mě to stálo kartony dva.;-D Taky se měj, barde;-)R^

1 0
možnosti
Foto

Ano bylo to tak.

Velice podobné zážitky jsem měl v Bulharsku, kde se v přímořském městečku stála fronta na maso jednou za týden a nejcennější ze všeho byla strategická informace, v kolik hodin ráno a ve který den je nezbytné se do ní postavit. (Den dovozu masa byl asi záměrně nepravidelný, nebo tak nějak) Ta informace byla ale jenom pro domácí, turisté neměli nárok. Největším luxusem byla krkovička (pár protekčních kousků). Po ní už zbýval jen bůček a ani toho se zdaleka nedostalo na všechny čekající. Pročež se zase týden čumělo na háky. Ale v přístavu se daly koupit ryby přímo od rybářů prakticky každé ráno.

2 0
možnosti
Foto

Zdravím a díky za nakouknutí i komentář.:-)R^

1 0
možnosti
Foto

byla jsem tam celkem nedávno a po téhle stránce-tedy zásobování a obchody-je to stále jako výlet proti proudu času ale památky a příroda stojí za výlet

0 0
možnosti

Byl jsem tam v roce 1986 a to tam asi byla největší bída. Když jste přišli do sámošky, v regálech nebylo kromě čalamád a alkoholu nic. Žádné pečivo, těstoviny, mouka, rýže, dokonce ani sušenky. Prostě nic. Chleba, na který tam stála fronta, tam přivezli v určitou hodinu a během chvilky byl pryč. My jsme sebou měli nějakou zásobu polévek v sáčku a za ty by vám tam ruce utrhali. Hlavní obchodní transakce se odehrávaly na ženské nuda pláži. My jsme jim tam museli připadat jako nějací boháči ze západu. Vůbec se nedivím, že Ceaucesca a jeho manželku při revoluci zastřelili jako psy.

5 0
možnosti

V roce 1985 jsme projeli skoro celé Rumunsko. Mamaia byla krásná; CK Neckermann měl přímo na pláži plotem obehnaný resort a my "z Východu" nakukovali skrze plot do jiného světa.

V Bukurešti byl patrný dávný francouzský vliv, štrúdly školáků ve školních uniformách, architektura, krásné parky atp. Jeden z hlavních bulvárů byl lidem i dopravě na několik hodin uzavřený, protože se čekalo, že jím projede Ceaucescu se svou suitou. V obchodech nic, WC nepoužitelná a tak jsme se těšili na návštěvu údajně nejluxusnějšího obchodního domu v Bukurešti, protože jsme doufali, že tam problém vyřešíme.

Kožichy tam sice prodávali, ale WC bylo od ostatního provozu oddělené jen látkovým závěsem a za ním neuvěřitelná podívaná - celá plocha poměrně velké místnosti byla až nad kotníky plná. V oné nevábně vonící hmotě ležely silné hadice, kterými tu nadílku zřejmě občas spláchli. Už u vstupu mi bylo jasné, že tam nestrčím palec od nohy ani kdyby mi šlo o život...

Na zpáteční cestě jsme se zastavili v Budapešti a po zkušenosti z Rumunska jsme si tam připadali jako v Americe :-)

6 0
možnosti

Já jsem byl v Rumunsku o pár let dřív. Místní cigarety jsem kupoval, byla to značka Karpati a startky bez filtru proti nim byly skutečně jako Ameriky. V Karpati, pokud člověk tu cigaretu rozebral, nenašel tam listy, ale hlavně stonky ( listy asi prodali za devizy na výrobu amerik nebo k nám na výrobu startek a spart) a když člověk pořádně potáhl, dělaly se na těch stoncích za sykotu pěnové kuličky z ledku, protože bez ledku by ty cigarety asi vůbec nehořely.

Jinak jsem tam viděl přímo na ulici, jak tam borci kladívkem vyklepávali z mědi nádoby, podobně jako dnes to dělají pro turisty na arabském súúku.

Jinak v Rumunsko je teplo a vínu se tam daří, proto za socíku tam levné víno muselo být skutečně mnohem kvalitnější než dostupné československé levné víno. Dneska bude to rumunské levné kvalitní víno asi vykoupené nákupčími velkých eu supermarketů.

2 0
možnosti
Foto

Byl jsem pak v Rumunsku ještě mnohokrát, respektive jím projížděl a často jsem byl velmi mile překvapen. Třeba když mi upadlo kolo od obytného přívěsu, myslel jsem, že je to konečná; setkal jsem se nebývalou vstřícností, úžasným servisem - dokonalý pořádek, čistota, kvalita a láce. Kdo by to byl u nás kdy řekl.:-)R^ Ovšem tento článek nebyl primárně o "dovolené" a ani o Rumunsku, vlastně. S tím vínem budete mít tuším pravdu.

1 0
možnosti

Já nevím...když někde jedu, tak jedu proto, abych něco poznala.....dokonce jsem v Rumunsku také byla...a na jejich trzích obdivovala jejich ruční práce, práci s keramikou a dokonce i porcelán. Když jsem byla v Egyptě, tak jsem z rezortu zmizela mezi lidi...a v řeznictví visela hovězí kost asi od nártu po koleno...a já jsem přemýšlela, co z toho mohou uvařit. Z bazaru ženy nosili ovoce a zeleninu a moc se zelenině v rezortu nepodobala. Asi záleží na tom, jaké si sebou vezete oči;-D

1 0
možnosti
Foto

... to máte pravdu, oči jsou důležité, třeba i pro čtení (proto mám i nějaké náhradní, asi jako mnozí) - no, evidentně jenom oči někdy nestačí;-)

0 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS